Fraktpolicy
Vad är leveranstiden?
Leveransperioden består av två perioder:
• Behandlingstid:
Inom 1 arbetsdag efter din beställning kommer denna att kontrolleras, godkännas och packas. Paketet kommer sedan att förberedas för transport.
• Leveranstid:
Sverige: 8-14 arbetsdagar
Norge: 8-14 arbetsdagar
Frakten sker via NordPost (Norge), DHL (Sverige)
Alla leveranstider är exklusive tullförseningar. Under hektiska perioder som jul, Black Friday och Nyår kan förseningar uppstå.
HUR MYCKET KOSTAR FRAKT?
Vi erbjuder våra kunder gratis premiumfrakt världen över. Detta inkluderar en försäkring vid stöld, förlust eller skada på paketet.
VAR ÄR MITT PAKET?
När paketet har skickats får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer.
Du kan följa din beställning här: LÄNK TILL DITT SPÅRNINGSNUMMER (ANVÄND TRACKINGGENIE)
Av logistiska skäl kan leveransen skickas i flera delpaket.
MITT SPÅRNINGSNUMMER FUNGAR INTE?
Det kan ta upp till 5 arbetsdagar innan platsen uppdateras. Vi ber om ditt tålamod. Om spårningen inte ger någon information, vänligen kontakta oss.
Integritetspolicy
Denna Integritetspolicy beskriver hur Solidair (den "Webbplatsen" eller "vi") samlar in, använder och delar personlig information när du besöker webbplatsen eller gör ett köp på webbplatsen.
Insamling av personlig information
När du besöker webbplatsen samlar vi in viss information om din enhet, din interaktion med webbplatsen och information som krävs för att behandla dina köp. Vi kan även samla in ytterligare information om du kontaktar oss för kundtjänst. I denna policy hänvisar vi till all information som kan identifiera en individ unikt (inklusive nedanstående information) som "Personlig information".
Enhetsinformation
Exempel på insamlad personlig information: webbläsarversion, IP-adress, tidszon, kakor, vilka sidor eller produkter du tittar på, sökord och hur du interagerar med webbplatsen.
Syfte med insamlingen: för att korrekt ladda webbplatsen och för att utföra analyser om användningen av webbplatsen för att optimera den.
Källa till insamling: automatiskt insamlad när du besöker vår webbplats med hjälp av kakor, loggfiler, webb-pixlar eller taggar.
Offentliggörande för affärsändamål: Delas med vår processortjänst Shopify.
Beställningsinformation
Exempel på insamlad personlig information: namn, faktureringsadress, leveransadress, betalningsinformation (inklusive kreditkortsnummer, e-postadress och telefonnummer).
Syfte med insamlingen: för att leverera produkter eller tjänster till dig.
Ångerrätt för konsumenter
(Ett "konsument" är en fysisk person som ingår ett avtal som inte huvudsakligen är av kommersiell eller yrkesmässig karaktär.)
Information om ångerrätt
Ångerrätt
Du har rätt att ångra detta avtal inom 14 dagar utan att ange någon särskild anledning.
Ångerfristen är 14 dagar från det att du, eller en av dig utsedd tredje part som inte är transportören, har tagit emot varorna, om du har beställt en eller flera varor i en och samma beställning som levereras enhetligt.
För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss om ditt beslut att ångra detta avtal via e-post: support@solidair.store . Du kan använda den bifogade standardblanketten för ångerrätt, men detta är inte obligatoriskt.
För att hålla ångerrättsperioden, är det tillräckligt att du skickar meddelandet om att utöva ångerrätten innan ångerrättsperioden löpt ut.
Konsekvenser av ångerrätt
Om du ångrar detta avtal, kommer vi att återbetala alla betalningar som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för eventuella extra kostnader som beror på att du valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleveransen), omedelbart och senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande om att ångra avtalet. Återbetalningen kommer att ske med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen kommit överens om något annat; under inga omständigheter kommer denna återbetalning att medföra några extra kostnader för dig.
Vi kan vägra återbetalning tills vi har mottagit de returnerade varorna eller tills du har bevisat att du har skickat tillbaka varorna, beroende på vilket som inträffar först.
Du måste returnera varorna omedelbart och senast 14 dagar efter att du meddelat oss om din ångring. Tidsfristen anses vara uppfylld om du returnerar varorna före 14-dagarsperiodens slut.
Du bär de direkta kostnaderna för returen.
Du ansvarar endast för varornas värdeminskning om denna beror på ett onödigt handhavande av varorna, och efter bedömning av varornas natur, egenskaper och funktion.
Exempel på ångerformulär
Vänligen kontakta oss via e-post innan du skickar tillbaka varorna: support@solidair.store.
Returadressen på våra paket är inte vår returadress. På begäran får du vår returadress via e-post. Om du önskar att säga upp avtalet, vänligen fyll i detta formulär och skicka det via e-post till oss:
Jag/vi () återkallar härmed det av mig/oss () ingångna avtalet om köp av följande varor ()/tjänst ():
Beställt den () ____________ / mottaget den () __________________
Konsumentens namn
Konsumentens adress
Konsumentens underskrift (endast vid kommunikation på papper)
Datum
(*) Kryssa för det som inte är aktuellt.